Viaje a Winchester

fotoLa tercera semana de marzo, un grupo de alumnos de 2º y 3º de ESO disfrutaron de una estancia lingüística en Winchester. Durante la misma, fueron acogidos por familias inglesas, recibieron clases de inglés en una academia y participaron en diversas actividades lúdicas y culturales. Visitaron la Catedral de Winchester, los restos del castillo donde aún se conserva la Tabla Redonda, disfrutaron de magníficas vistas de Winchester desde St. Catherine’s Hill, pasaron un día en Londres paseando y visitando diversos lugares emblemáticos como el British Museum, Buckingham Palace, Trafalgar Square, Big Ben, etc…Lo pasaron muy bien, y será una experiencia inolvidable para ellos.

Les dejo las experiencias de un par de alumnos:

fotoDuring all my life I have lived unforgettable experiences and of course, going to Winchester it's one of them.

I will always remember my host family and how much did I enjoyed myself with them, although I have also lived many fun experiences with my colleagues as the day in which we did a photography competition or when we visited London

Before going to Winchester I was afraid of having to go to classes as I thought they were going to be boring but I was completely wrong, because they weren't, as they were carried out by doing games, so that they were so exciting. I was also a bit scared of British people because I thought they were too serious and unsmiling but I was wrong an other time, because although their reputation is that of being serious, they are just polite but really outgoing

fotoLastly I have to tell you that you should go because It's an experiencie you will always remember

César Lasso de la Vega de Zarandieta

VER MÁS FOTOS

My trip to Winchester was amazing! The family was peaceful , friendly and they helped us by speaking lower than they normally do. When we were in London I was so excited as it was my first time and we spent a great time knowing some fantastic places.

The village always helped us while we were playing a school game and I would like to go another time because It's incredible.

Cristina Mena Parra

VER MÁS FOTOS